Fråga PT David

Charlotte
4 Maj 2012 kl 15:18

David har lång erfarenhet (1991) i branschen och nu har ni chansen att få hans hjälp. Han kommer besvara Era frågor här på ShapeMeUp. Ni ställer Era frågor i kommentarsfältet nedan och han väljer ut vilka frågor han svarar på. Alla frågor gällande kost och träning är välkomna.
Svaren kommer att publiceras som ett nytt inlägg i kategorin Fråga David>>.

Han kommer inom kort starta sin blogg hos oss. Ni hittar den här>> och hans bakgrund kan ni läsa om här>>

15 kommentarer

  • Lisa 19 Jan 2014 kl 22:36

    : Hej! Jag är en tjej på sexton år. För ungefär ett år sedan började jag att träna på gym. Anledningen var att jag ville få bort celluliter ifrån låren och rumpan och samtidigt bygga muskler där. Jag har väldigt smala ben, och det lilla som väl finns där består av fett. Jag har tränat ungefär 4 gånger i veckan, mina pass består av spinning en timme, eller styrketräna med frivikter och några maskiner. De övningar jag gör är squats med skivstång, marklyft, utfallsteg, benpress, bakåtspark mm. Mitt problem är att jag tycker inte att min kropp har förändrats, celluliterna är kvar och min rumpa är fortfarande lika liten. Träningen ger helt enkelt inget resultat. Jag väger bara 50 kg och är 1,65 cm lång. Tidigare har jag haft svårt med att äta. Men nu äter jag bättre (inte fullt så mycket som jag borde). Jag tar även protein pulver efter träning. Jag äter knappt inget godis och dricker inte läsk eller saft. Mitt mål är att få bort alla celluliter och samtidigt få en mer putig och större välformad rumpa. Jag vill också få grövre ben. Vad ska jag göra?

  • anonym 28 Sep 2013 kl 10:24

    Hej vi är två killar som gör ett projektarbete och vi undrar vilket av dessa alternativ passar bäst. Experimenten kommer att ske 3ggr där vi mäter deras puls 1gång/månad (på alla alternativ) Projektarbete: 1. Personerna får själva välja deras egen hastighet under undersökningen. Utifrån det ska vi mäta deras puls både innan och efter passet. De får själva bestämma sin egen hastighet och tid. 2. Låta personerna springa på en hastighet som vi bestämmer och kollar deras puls både innan och efter passet. De värmer upp 2 minuter och sedan börjar vi höja hastigheten stegvis tills de kommer upp till max puls. 3. Mäter både styrketränare och de som motionerar för att kolla vilken typ av träning funkar bäst för hjärtat.

  • Charlotte 11 Jun 2012 kl 13:18

    Det är ett öppet forum och det är roligt med kommentarer

  • Charlotte 31 Maj 2012 kl 09:24

    Ditt svar finns här>> http://new.isilife.se/fraga-david/david-svarar-2/

  • David svarar « Shape Me Up! – Var med och skapa nordens största träningssajt 31 Maj 2012 kl 09:23

    [...] David svarar. Vill du också ställa en fråga till David? Det gör du här>> [...]

  • Albin 29 Maj 2012 kl 03:41

    Harris&Benedict-ekvationen räknar ut ungefärligt kaloribehov Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder) 655,1+516,4+321,9-116,9 (räknade på 25år som exempel, med dina siffor i övrigt dvs 174cm/54kg) = 1376,5 1376.5kcal är ditt basala energibehov vid vila. Sen uppskattar man sin aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och summan du får fram visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger. Nu ville du bygga muskler så då föreslår jag att du lägger dig på ett litet överskott, dvs lägger till 100-300kcal varje dag. Notera att individuella skillnader gör att man aldrig kan räkna ut kaloribehovet exakt, så detta är alltså något du får utgå från och sen om det behövs redigera. Du använder dig helt enkelt av badrumsvågen och skulle du inte gå upp sakta sakta i vikt så får du ändra kaloriintaget lite. Ps. Medveten om att jag inte heter David, men tänkte jag kan svara ändå. Mvh Albin

  • Charlotte 9 Maj 2012 kl 20:35

    Hej, Ditt svar är nu publicerat

  • David svarar « Shape Me Up! – Var med och skapa nordens största träningssajt 9 Maj 2012 kl 20:34

    [...] Ställ en fråga du också>> Av: Charlotte http://glitzybloggen.se [...]

Ladda fler

Kommentera

Senaste inlägg

Sötpotatisplättar utan ägg

Charlotte
11 Jul 2016 kl 08:00
”Mitt kokoshjärta” publicerar fantastiska bilder och recept i sin blogg. Klicka här för att komma till just dessa ljuvliga sötpotatisplättar med Vegansk Fudge Chokladsås.

I stället för Ris

Charlotte
9 Jul 2016 kl 07:00
Linn köper ofta hem bekologiska grönsaker och låter matberedaren hacka ned allt till små korn, likt ris. Hon brukar göra så att det räcker en hel vecka och förvara i kylskåpet. Perfekt att slänga i omeletten, till kycklingen istället för ris, att tillaga i ugnen med en laxfilé, steka med lite olivolja och salt eller bara äta som det är. Till inlägget>>

BOOTYBURNING

Charlotte
7 Jul 2016 kl 07:00
”Bellifit” skriver i sin blogg: Om ni, som jag, vill satsa på en träningsform där man bränner fett samtidigt som man behåller styrka rekommenderar jag verkligen att köra det här passet som jag körde i morse. Det är riktigt tufft och det bränner som tusan i rumpa och baksida lår. När jag var klar kunde jag typ vrida ur min träningstopp haha, vet inte riktigt om det berodde på att passet var extra tufft eller om det hade något att göra med ventilationen som var avstängd just för tillfället 😉 Av mitt röda nylle att döma såg det i alla fall ut som jag tränat som en idiot haha! Till passet>>